4.30.2011

Välkommen till Festarnas Festliga Fest-tid!

Huj-uj-uj... Valborgshelg... Vad säger man? Skål?

Varje år är det samma visa: Fylla. Vartenda år kryper varje liten talanglös person ut på krogen och tar sig att dricka. Tonåringarna håller till i lokala hemma-vatten-hål eller på parkeringar. Och varje år ställer jag mig frågan om det verkligen kan vara kul att bli så ap-rak, hamna i fyllecell eller somna på en lite för kall parkbänk?

Dessutom kommer den årliga skönsången att ljuda bland stadens gator. Som en resa tillbaka i tiden - på en höft såpass långt tillbaka som till grottmänniskans tid. Mest låter det som en skadeskjuten älg. Bröl med andra ord.

Nåväl. Ska försöka ge mig på en skönhetssömn i alla fall. Tröttade ut mig med en promenad efter jobbet tillsammans med kollegan. Nu ska jag trötta ut mig ännu mer med att läsa lite bok och kanske hinna fånga ett telefonsamtal med Andreas innan ögon-ridån faller ned.

God natt världen. Vi ses nog imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar