4.15.2011

Känner ett styng av vemod.

Har kommit hem ganska nyss från gamla lägenheten. Idag lämnade vi över nycklarna och skrev på kontrakten. Nu är det officiellt inte vår lägenhet längre... Känns både skönt och vemodigt. Skönt att vi snart är massa pengar rikare på banken, skuldfria och kan börja tänka på saker till Liten. Vemodigt eftersom det var vår första lägenhet och vårat hem i över 7 år. Mycket har hänt under vår tid där.

På måndag är den slutgiltiga transaktionen.

Tur att vi snart kommer ut på landet. Det kan både jag och Andreas behöva... Det gör sig väldigt tydligt att Andreas inte trivs med saker och ting just nu. Han är stressad. Mycket på jobbet och får ingen sömn. Han har helt enkelt inte sinnesro. Tur att han kommer upp till Hemavan över Valborg och får leka av sig lite. Slappna av i tankarna och känslorna.

Själv börjar en period för mig som innebär mycket jobb, lite ledigt och mycket planerande inför Litens ankomst. Nu börjar det bli dags att införskaffa alla nödvändigheter.

Nu ska jag försöka ta mig ut i våren. Ringa min sjukskrivna kollega och se om man inte kan peta i sig lite lunch. Hämta ut min cykel också, som varit på lagning.

Sen blir det jobb! I vanlig ordning. När livet står stilla igen vet jag inte. Förmodligen om 18-20 år sådär... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar