4.06.2011

HÄRREGUUUUD.....!!!

*gäspar stort*

Fy bubblan vad trött jag är. Det går tamejfan i ett här hela dagarna långa... Idag har jag i och för sig fått gjort en hel del bra och tråkiga men nödvändiga saker. Telefonen i örat hela tiden.

Hämtat ut överlåtelse-ansökan till HSB.
Pratat med skatteverket och fått broschyrer om hur jag ska räkna på försäljningen av lägenheten (en ren vetenskap ska jag säga er).
Pratat med dem som ska köpa lägenheten, styra upp möte och papper och tider och pengar.
Varit på lägenhetsvisning på en lägenhet som ligger beläget på landet, men bara 10 minuter från stan. (Som vi vill ha, förutsatt att vi kan få om-målat innan vi flyttar in)

Så med detta gjort ska jag nu sätta mig och lusläsa broschyren jag fick och börja med uträkningen av skatter och avdrag. Bättre att ha det gjort nu medan man ändå är mitt uppe i allt liksom. Har en känsla av att när det väl är dags att deklarera nästa år så har jag lite annat i tankarna! ;)

Matematik som aldrig varit någon särskild talang hos mig heller. Nu är min vardag enbart siffror och kalkyler. Och en hel del akademiskt skrivande (tack högskolan!!!) när det kommer till avtal och så vidare. Lyckades avskriva oss allt ansvar för lägenheten under tiden de flyttar in och att de är skyldiga att ersätta om det går sönder samt att de fortfarande är betalnings-skyldiga hela beloppet då den riktiga överlåtelsen träder i kraft i föreningen. Man kanske inte är så dum som man verkar ibland! :D

Aja, lite mat på det här så är man som hemma sen. Jag tror jag ska festa till det på indiskt idag! :)

Chiao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar