4.27.2011

S u p e r N o r m a l

Blodvärde: Normalt
Blodtryck: Normalt
Symfys-Fundusmått: Normalt (liiite, liiite över men precis vid "normal-strecket")
Litens hjärtljud: Normalt
Urinprov på sockerhalt och proteinhalt: utan anmärkningar

Hur mår du? Jättebra!
Hur mår blivande pappan? Bra. Sömnlös men bra annars...
Är han engagerad? Ja. På sitt eget sätt. (Här syftade jag på hans ljud som han åsamkar mot magen - alltså hans egen kommunikations-brygga med Liten. Lägger mig inte i det. Sa det inte heller till BM.)

Enda jag skulle kunna reklamera till naturen gällande min graviditet hittills är illamåendet som envist höll i sig till vecka 22 och dessa torra slemhinnor. Vaknar med halva Saharaöknen i munnen varje morgon känns det som. Sen skulle det vara skönt att slippa flåsa som en flodhäst så fort jag gör hastigare rörelser än en snigel men det må så vara. Det är ju tydligen normalt alltihop.

Mitt nya favorit-ord:  n o r m a l t 


Jag säger det flera gånger långsamt i huvudet. Ja, det klingar fint! :)

Barnmorskans sista ord: så alla som säger att du är ovanligt stor kan du bara ignorera. Du följer en högst normal kurva! (HA!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar