4.21.2011

La Musica

Snart, snart, snart kommer Veronica Maggio's senaste låt och nya album ut! 27 April. Albumet "Satan i gatan" är efterlängtat.

Min morgon har varit allt annat än lugnande... Har sovit ganska dåligt, eftersom Andreas har sovit i gästrummet i natt. Mest för att han skulle kunna sova själv. Han har en helvetes dag framför sig. Fast på ett bra sätt förstås. Men det är ju viktigt att allt klaffar idag. Klubben är helt ombyggd inför ikväll, baren är ombyggd och satsningen är större än någonsin. Jag hoppas av hela mitt hjärta att folk inser att det är DÄR och inte på gamla trötta Stadshotellet man ska vara. MTV är ju där och spelar in en musikvideo för bövulen! :) Kommer bli sjukt kul att bara få vara där och se ett så stort event. Även om jag kommer få stå på en punkt på ena sidan baren för att inte basen och den höga volymen ska störa Liten för mycket. Visserligen gillar Liten musik (speciellt House - vi har lärt honom/henne väl) men man ska ju inte ha för hög volym mot magen. Liten kan ju inte direkt hålla för öronen om det blir för högt! Så där ska jag stå med min tranbärsjuice/loka och njuta av skön musik och glo på folk (en av mina absoluta favoritsysslor).

Tillbaka till mina kaotiska morgon. Har ingen mjölk hemma, har inget pålägg och inget bröd. På väg ner till cafét lyckas jag slå i min lilltå. Misstänker att den kan ha gått sönder faktiskt. Gör jävligt ont fortfarande... :(
Det ligger papper överallt! Eftersom jag inte orkat ta tag i att sortera in dem i sina pärmar. Men nu är mycket på min byråkratiska lista avbockat:


  • Graviditets-försäkring (som automatiskt går över till barnförsäkring när Liten är ute)
  • Gamla lägenheten såld
  • Nya lägenheten påskriven
  • ALLA papper till Försäkringskassan ifyllda, kompletterade och ivägskickade
  • Deklarationen är godkänd och inskickad
  • Lånen avbetalda, sparande påbörjat och skatten undanlagd
Det som är kvar är att skriva ut uppsägningen av denna lägenheten och betala räkningarna.

Känns skönt att livet på något sätt verkar ordna upp sig. Att man börjar bli vuxen på riktigt liksom. Det konstiga är att man bara blir äldre, tar vettigare beslut men ändå känner sig yngre och fri! :) Kanske är det just för att man tar lite smartare beslut som gör livet lättare att leva? Konsekvenserna av sitt handlande blir som beräknat och inte på något annat sätt! 

Haha! Bara det resonemanget är ju ganska klokt. Nu får jag sluta. Piffa håret kanske...? Kör helt och hållet 70-tal idag. Till och med träskor ska på, om än högklackade! ;)

Hoppas alla får en ljuv dag. Själv ska jag gå och längta efter ett till album att inhalera. Jag skulle hellre bli blind än döv. Vet inte om jag skulle klara att vara utan musik...

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar