4.09.2011

Puh.

Ojojoj... Vilken vecka det har varit, har det inte? Dagarna har bara fladdrat förbi som i en film. Har hunnit med så mycket men ändå så lite. Sitter och tuggar i mig lite indisk mat såhär på natten. Slutade jobba precis. Det har varit en dag med blandade känslor på jobbet. En bra dag vad det gäller gäster, har haft hur kul som helst. Men en tung och tråkig sida av restaurangbranschens medalj-sida är när saker man inte har räknat med händer. Som när en anhörig till någon går bort och det inte finns  n å g o n  som kan jobba istället för en. Detta har hänt en kollega idag, och man blir lite ledsen i hjärtat när man ser att personen behöver sörja men inte kan...

Träffade på blivande hyresvärden i eftermiddags precis innan jag började jobba, utanför Konditori bageriet. Hon är så pigg och trygg. På måndag ska vi skriva på kontraktet för nya boendet och därmed får Andreas i uppgift att ringa nuvarande och säga upp denna. Jag tänker inte ringa ett endaste samtal till som angår något boende när lägenheten är såld! Jag är helt slut i skallen efter alla papper hitan och ditan. Något får Andreas göra.

A talk, man to man - så att säga! :)

Nu ska jag slaffsa i mig resten av maten och efter det stupa i säng. Är tröttmössa nummer 1 idag. *gäsp*

God natt världen. Semlan - out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar