4.17.2011

Premiär!

För bröstmjölks-läckage... Fattade först inte att det var det. Låg i sängen fortfarande och surfade på mobilen (morgon-ritual för att vakna). Skulle byta position och kände något blött på armen. En blöt fläck! Kände först i mungipan (eftersom jag dreglar ganska mycket när jag sover tydligen) men det var torrt. Kände över bröstet och blev alldeles blöt. Konstig känsla...

Idag ska vi ha menyprovning på jobbet! Ska bli mums det!!! Fast inte lika mums som alla andra får ha det, som får dricka vin till...

Men idag går vi in i vecka 25, Liten och jag! :) Fatta att om en månad så går jag in i vecka 30. Och då är det inte långt kvar!

Var tar tiden vägen? Jag förstår verkligen vad folk menar med att man ska ta tillvara på den första graviditeten. Det är nu det börjar bli riktigt spännande tycker jag. Nu känner man ju vad som sticker fram lite här och där. Igår kunde jag dra fingret längst med hela ryggen och ner till rumpan på Liten genom magen. Och fick en spark på blåsan som gensvar men ändå! :D

Tänka sig att det är en alldeles egen liten människa som är en helt egen liten person redan. En person som man får glädjen att lära känna mer och mer för varje dag. Hittills har jag fått reda på att personen där inne gillar inte att vara still. Eller rättare sagt: om jag är still så är Liten där inne definitivt inte det! Liten är nattmänniska, precis som mamma och pappa. Vi gillar att sova på morgnarna vi. Liten har full rulle där inne när mamma fikar och äter glass. Det är roligt när mamma skrattar också. Kommunikationen mellan Liten och pappa är som förväntat: pappa gör massa obegripliga ljud och  Liten sparkar tillbaka. Känner på mig att det kommer bli ett starkt pappa-Liten band och att de kommer kunna hitta på massor av roligt tillsammans!

Andreas verkar vara lika fascinerad som jag. Han ställde frågan härom dagen om det inte kändes konstigt att det är någon  annan  där inne. Men konstigt vet jag inte om jag kan säga att det är. Annorlunda, ja. Men inte konstigt. Det är väl så naturligt helt enkelt. Jag har ju alltid någon att prata med. ;)

Nu är det dags att göra sig i ordning. Ska ju vara på jobbet om mindre än en timme!!  Det får bli turbo-makeup till Daniel Adams-Ray's album. Ett till skönt sommaralbum. De vet vad det sysslar med, Snook-pojkarna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar