5.01.2011

Har haft en väldigt bra helg.

Trots att jag har jobbat. Vädret har ju varit helt fantastiskt! :) Så det som jag har gjort är:
Legat i parken på en filt, både med och utan sällskap och lapat solsken! Inte gjort mycket annat faktiskt.

Vilket känns skönt. Men det tar ut sin rätt så småningom, och med det menas att jag nu ikväll, klockan 20.30 fick absolut tok-lust att sätta igång med storstädnig! *skrattar åt mig själv*

Lite knasigheter har jag råkat ut för under mina gravida månader, hittills, som kan vara hormon-relaterade. Mitt frekventa städande i början av graviditeten var nog för att det inte skulle lukta päta överallt. Sen blev jag oerhört lat en period och nu verkar ordnings-dillen vara i farten igen.

Eftersom jag är av naturen lagd att jag inte är elak mot andra människor medvetet så ska jag inte städa ikväll. Spara mina grannar den pinan. Även om jag har stor lust att ge igen, men jag måste faktiskt ge Jesus och kristendomen rätt på i alla fall en punkt: att det är lönt att vända andra kinden till. Jag ska inte ge dem den glädjen att kunna klaga tillbaka. Dessutom har ju inte grannen bredvid gjort en fluga förnär så henne får jag vara snäll mot! :)

Nåväl. Har hyrt 3 filmer. Har sett en av dem "The kids are all right". Den var bra! Tänkvärd och bra. De andra två tar jag i veckan som kommer istället. Är ju ledig onsdag och torsdag (förhoppningsvis) så då hinner jag se dem då. Ska nog göra mig lite kvällsmacka och varm choklad. Sen blir det faktiskt till att styra stegen mot sängen tidigt ikväll. Så att jag är utvilad till imorgon. De börjar ju att gräva i gatan utanför klockan 07.00 imorgon...

Fy fasen vad jag längtar tills den 1 juli!!! Bara 61 dagar kvar nu... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar