5.09.2011

Lapar sol och Latar mig.

Känns helt ok faktiskt. Att lata sig menar jag! :) Igår gjorde jag rent ut sagt inte ett skit. Idag har det inte blivit många barn gjorda heller (förutom det lilla liv som lever om för fulla muggar därinne redan). Morgonen började (alldeles för) tidigt. Hade tid hos barnmorskan klockan 8.00 så planen var att stiga upp 7.00 men min (älskade) man vaknade med ett ryck av maskinerna som gräver på gågatan utanför och började härja runt för att se att ventilerna var stängda. Eftersom jag är så lätt-väckt så vaknade jag förstås. Och i allt härjande var det inte lätt att somna om så det var bara att kliva upp och kissa i röret som skulle till barnmorskan.

Lite äggvita i urinen, men bara en etta. Blodtrycket var lågt och ingen huvudvärk har jag haft så något tecken på havandeskapsförgiftning var det inte. Men nu vet jag hur det ser ut i alla fall. Urinen blir liksom lite grumlig (jag vet - skitäckligt samtalsämne men nödvändigt att veta). Funderar på att lämna in ett prov nästa vecka så att allt står rätt till i alla fall, för min nästa tid är inte förrän den 30 maj och det är hela 3 veckor dit. Kurvan är på pricken där den ska, blodtrycket är normalt (lite lågt) och hjärtljuden på liten är starka och friska! :) Så förutom en liten avvikelse på kiss-provet så är allt i sin ordning. *pustar ut*

Nu väntar jag, i vanlig ordning, bara på besked från försäkringskassan. När jag får reda på hur länge jag får graviditetspenning kan jag skicka in en anmälan om föräldrapenning efter det. Det i sig är ju så überkorkat system att man tycker synd om dem. Varför jobba framför sig själv? Bättre att låta alla ärenden gå dubbelt hela tiden. Nåväl, de får ju åtminstone en heltidstjänst på att vända papper om och om igen så man får väl vara glad å deras vägnar. Tänk vad många jobb som skulle gå förlorade om de började jobba effektivt på Försäkringskassan! Hua...

Dags att inta ryggläge i soffan igen! Passa på att vila medan man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar