5.18.2011

Jordens undergång.

Armagedon.

Tydligen ska det enligt en kristen 89-årig gammal profet bli undergång för jordens människor på lördag. Han menar att Mayafolket räknade lite fel (no shit..) och på lördag så är det EXAKT 7000år sedan Noak byggde sin ark och Gud gav oss 7000 år till att leva. Tack Gud...? Vad skulle vi med ytterligare 7000 år till? Jag trodde vi skulle få chansen att förinta oss själva. Vi var ju i alla fall på god väg.

Nåväl, jag tror ju inte på Gud i alla fall så jag känner mig lugn. Och hur kan Mayafolket ha fel nu då? De var ju inte ens kristna? Eller...?

Vad Mayafolket beträffar så tror jag att de bara ledsnade på att skriva den där jävla almanackan. Det skulle jag också gjort när man fyllt i för en massa år framöver som man inte kommer leva själv!

"Äh, Åke. Vi skiter i resten. Det går ju bara runt, runt i all oändlighet! Vi har ju skrivit om samma sak i flera år nu, jag tror att mänskligheten om några tusen år kan fylla i resten. Nu tar vi en fika!"

Jag vet ju hur mycket det suger när man själv måste räkna ut vilken veckodag man fyller år på nästa år utan en almanacka. Så det måste ju varit sjukt jobbigt att studera ut alla saker som infaller på ett år och göra det för massor av kommande år efter det. Undrar om de har räknat med skottdagarna också. Annars har vi ju i alla fall närmare 2000 år till att leva. Eller om vi skulle gått under för nästan 2000 år sen? Äh, matematik har aldrig varit min starka sida!

Nu är det dags för mat. Vaknar numera hungrig som en björn efter vintervila varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar