5.11.2011

Hahaha! På riktigt!

Kliver upp klockan 08.30 för att ha telefon-dejt med Barnmorska och Försäkringskassan. Barnmorskan har ju som allmänt känt alltid telefontider att hålla sig till och trots att jag ringde en minut över halv (när växeln öppnar) så blir jag inte uppringd förrän klockan 11.55 i förmiddag. Helt sjukt. (Jag ska ju bara ställa en fråga)

Laddar upp med lite frukost och ska ringa Försäkringskassan, eftersom jag vill ha hjälp med hur jag ska fylla i min begäran om graviditetspenning. "Du har plats 400-någonting - i kön" säger han (fortfarande lika glad snubbe i luren, man borde tycka att har man över 400 i kö så är det ingen rolig kötid). Som tur är så kunde man lämna sitt telefonnummer och bli uppringd när det är min tur. Tack och lov. Sitta och lyssna på hans kvittrande nedräkning... Nej, tack! Det skulle ta omkring 25 minuter, så det är ju inte SÅ farligt. Skulle inte vilja jobba i deras servicetelefon. Hua!

Ska träffa mor också. Och sen hinna iväg och köpa present till en ettårig liten tjej. Vad man nu ska köpa...? Hittade jättefin dop-present till henne: bakelser i mjukis-variant. Jättesöta! :)

Nåväl. Får väl surfa runt lite innan det är dags att prata med FK. a en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar