5.13.2011

Blogger.com - ???

Bloggdomänen har legat nere ett tag... Så jag har inte kunnat blogga någonting. Mycket har hänt bara för det! :)

Till att börja med:
Försäkringskassan ringde idag och meddelade hur mycket min årsinkomst ligger på enligt deras beräkningar. Det är samma resultat som jag fått ihop så jag var inte förvånad. Och godkände det med en gång - så slipper jag dessutom 14 dagars extra väntan eftersom jag skulle ha möjligheten att överklaga innan uppgifterna förs in.

Idag har jag varit ledig, så jag har såklart gjort massvis (i gravidmått mätt). Tvättat och städat ur bilen bland annat. Tajmade ovädret under tiden jag skulle dammsuga ur den såklart, så jag fick sitta och vänta ut den värsta regnskuren innan jag kunde fortsätta. Sen har jag städat här hemma också. Och tvättat.

Har hunnit lata mig också. En hel del faktiskt. Läst ut bok nummer 3 i Harry Potter serien. Vill avverka alla böckerna innan den allra, allra sista filmen visas på bio.

Har jobbat ganska hårt den här veckan... Jag är SÅ glad över att jag bara har 13 dagar kvar att arbeta innan jag säger tack och godnatt! 13 dagar... Sen har jag mer än 2 månader till mitt förfogande att bara göra så lite som möjligt på. Men bra är väl det, för kroppen börjar kännas tung nu. Fötterna ömmar efter vartenda arbetspass och ryggen är stel och ond. Ska boka tid för en lättare ryggmassage. Bara för att få ryggmusklerna att slappna av lite.

Tillvaron känns bättre och luften känns lättare att andas nu när jag har fått alla besked. Nu kan jag ÄNTLIGEN börja planera livet lite. Vecka 23 (nationaldagsveckan) åker jag till Stockholm och lagar bilen och pussas på familjen. Veckan efter kanske jag och Andreas åker upp dit igen för att hälsa på alla andra lösa människor vi känner där uppe OCH familjen lite igen! :) Funderar på om man skulle köpa på sig barnvagn när man ändå åker upp dit. Det lär ju finnas någon outlet butik man kan handla från där uppe. Borde väl göra det. Får ju med oss spjälsäng hem också. Jossans gamla! :) Som Sari var så fiffig och sparade.

Nu ska jag nog gå ut på en liten kvällspromenad och hämta hem min gubbe, som ska sluta tidigt idag! (förutsatt att det inte är tok-mycket att göra förstås!)

Puss å kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar