5.03.2011

Idag hittade du mitt i prick!

Din lille filur där inne!!! S L U T A sparka på mammas blåsa!!!

Det gör för det första ganska ont faktiskt. För det andra så... gör det faktiskt ganska ont! Och man får ju verkligen öva sig på att knipa... Inkontinens-trosskyddet är på för jämnan numera. Det kvittar hur mycket man springer på toa, det finns alltid lite att skvätta ut.

Annars är jag faktiskt väldigt lyckligt lottad som har en så okomplicerad graviditet hittills. Det finns ju de som har det jättedåligt under alla sina 40 veckor. Migrän och vad vet jag. Det enda jag fick stå ut med var några extra veckors kommunikation med porslinsstolen. Och det kan kännas som ett rimligt pris. Jag lider inte av foglossningar (även om det ömmar lite titt som tätt), jag har inte haft några sura uppstötningar, jag kan äta i princip allt jag vill (förutom det man inte FÅR äta, som vin till exempel). Fötterna börjar så smått att bli mjukare och mer känsliga. Köpte mig därför ett par nya walkingskor igår, Reebook någonting. Superlätta och lite schvung i! :) Ska ha dem på jobbet tänkte jag, fram tills jag slutar jobba sen kommer de att bli excellenta promenadskor för barnvagnspromenaderna.

Som vanligt inväntar jag svar från Försäkringskassan. Har i och för sig inte kollat posten idag än så det kan ju ha kommit. Även om jag tvivlar på det. Imorgon är jag ledig, ledig, ledig!!! Ska bli så skönt. Sen åkte jag på att jobba Sjöboden på torsdag lunch. Men det är ju som sagt bara lunchen, sen är jag förhoppningsvis ledig kvällen. Kanske ska svänga förbi mor på en fika innan man åker hem? När man ändå är ute på ön och härjar! ;)

Dags att göra något produktivt!

1 kommentar:

  1. Mamma och bliv mommo3 maj 2011 kl. 13:59

    Ja kom du så får jag kolla magisen på dig och krama om dig lite, eller er lite menar jag du är ju inte ensam längre i din kropp !
    Kom så ofta du vill när du är ledig och glöm inte att mamma och mommo hjälper med flyttstäd mm när det är dags!

    SvaraRadera