3.18.2011

Vart tog tiden vägen...?

Mer än halva tiden har nu gått... Vart i hela fridens namn tog tiden vägen???
Om tiden ska fortsätta gå såhär fort får man nästan börja köpa på sig grejer, för hur ska jag annars hinna med allt innan Liten kommer?

Det verkar som vi har en intressent på lägenheten i alla fall! Innan annons ska jag tillägga! Hoppas, hoppas, hoppas att han vill ha den för priset vi begär för den. Det skulle vara SÅ skönt att slippa oroa sig över en sak till nu mitt i all pappers-hantering och byråkrati-djungel. Samtidigt som man också ska lösa något bra praktiskt åt Liten tills när den väljer att behaga sig ut.

Listan över saker som ska in i hemmet:

  • Spjälsäng - får Jossans gamla som Sari praktiskt nog har sparat.
  • Sängkläder, madrass och kudde till den
  • Barnvagn - BRIO go med sittdel och flyttbar liggdel
  • Skötbord - har inte kollat det så noga ännu.

Ja... vad ska man ha...? Jag har ingen aning om vad man behöver. Som tur är har man erfarna äldre syskon man kan fråga om hjälp. Det är ju så mycket att tänka på och så mycket som är bra att ha.

Annars är det supermysigt att vara gravid just nu. Börjar ta form ordentligt, Liten slår kullerbyttor där inne för fulla muggar och jag mår mycket bättre! Även om illamåendet envist hänger kvar på morgnarna. Men jag behöver inte kräkas längre i alla fall, som tur är. Sover sämre gör jag i och för sig... Vaknar av minsta lilla och hittar ingen skön sovposition. Det blir kanske bättre snart. Eller så blir det sämre.
Men det märks att det ska växas ordentligt där inne nu för damn vad aptiten har satt igång! :) Som en väckarklocka!

Nu är det dags att göra klart allt husligt här hemma innan jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar