3.19.2011

Sömnbristen gör sig påtaglig.

Vet inte varför, men kroppen valde att av sig själv inte vilja sova ordentligt inatt... Har sovit väldigt lätt. Vaknade 4 gånger mellan 02.00 och 05.00 av att jag var:

1. Kissnödig
2. Hungrig (?)
3.Illamående
4.Törstig som en gnu på savannen.

Så min sömn har blivit en smula avbruten kan man säga. Vaknar av minsta lilla. Är fortfarande inte van vid alla ljud i innerstaden. Fotsteg, röster, bilar, dörrar...

Det är så konstigt med hur det fungerar med allt just nu. Ena natten kan man inte ens låta en knappnål falla utan att jag vaknar med ett ryck. Andra kan man släppa en atombomb utan att jag vaknar en enda gång.
För det mesta är jag en väldigt lättväckt person. Jag vaknar till exempel när det är ljud i lägenheten som inte brukar vara där (vilket har räddat mig i många situationer). Jag vaknar av att Andreas inte ligger bredvid (även om jag inte har märkt att han har gått upp). Om min telefon, som jag använder som väckarklocka, lyser till under natten så vaknar jag av ljuset! Jag vet. Sjukt. Men jag är så lättväckt!

Med det ska jag ta mina vinda ögon till köket och proppa i mig lite mat och sedan släpa kroppen till sängs. Jag önskar mig en natt rik på sömn och att Liten väljer att dansa disco imorgon istället. Vilket är en till av anledningarna till sämre sömn.

Bouenos noches!

1 kommentar:

  1. Stackars min älskade Veronica!
    Hoppas att det blir bättre för nu vet jag hur du har det!
    Älskar dig!

    Mamma och snart Mommo igen!

    SvaraRadera