3.05.2011

Vad ska du heta?

Låten med Bo Kaspers Orkester som heter "Vad ska du heta?" är så fin... Låten som skrevs till sångarens då ofödda barn. Och vad har vi då för förslag tänker ni?

Blir det en liten kille så har vi kommit överens om Sixten. Lagom busigt. För det kommer ju Liten bli!

Blir det en liten tjej så kom faktiskt Andreas på Eya. Jag gillar nämligen namnet Aya (betyder mirakel på arabiska), men Aja har varit ett smeknamn för Andreas under vår uppväxt. Jag gillar Vilya och Lykke också men Andreas fastnade inte riktigt för det... Andreas kom då på en variant på Aya - Eya och visst ligger det fint i munnen? Smakade på det under hela dagen igår och det känns helt rätt.

Så vem du än är Liten så vet vi förhoppningsvis på tisdag! :) Om du är vår alldeles egna lilla Sixten eller Eya...

2 kommentarer:

  1. Fina namn!

    Sixten är modern just nu, jag känner tre Sixten som är födda 2010. Den ena har personnumret 10-10-10. =)

    Eya är fint. Ovanligt, men påminner lite om Eva som jag tycker är ett fint tjejnamn. Det håller dock inte riktigt Martin med om ... svårt att hitta nåt man gillar båda två.

    En del säger att man ser vad barnet ser ut att heta när det är fött. Men jag vet inte jag. I min värld var Leon alltid en Leon – oavsett hur han såg ut. Jag har gillat det namnet i flera år. Och nu säger Martin att han också är jättenöjd med det. =)

    Här är vi SÅÅÅÅÅÅÅ spända på att se vad det är för en liten krabat som simmar därinne. =)

    pussiluss till hela familjen

    SvaraRadera
  2. Mmm... Jag gillar ju väldigt många namn som inte Andreas gillar. Så det har ju varit minst sagt svårt att komma överens! Jag gillar Eva också, men det heter ju blivande farmor! :)
    Dessutom vill inte Andreas att det ska vara "tant och farbror namn".
    Har kollat lite statistik och sett att Sixten inte är så vanligt just nu. Inte här omkring i alla fall. Jag gillar ju lite udda namn och Sixten är nog det minst ovanliga av alla namn jag tycker om. Men Andreas går som sagt inte med på vad som helst! ;)
    Jag tycker att man måste vara helt överens om namn. Blir jobbigt om någon av oss inte gillar namnet för då stämmer det ju inte med hur mycket man älskar sitt barn. Det måste ju kännas rätt!

    Och OM vi är spända här med!!! Längtar ihjäl mig!!!

    SvaraRadera