3.09.2011

Byråkrati...

Ja, herrejösses...

Har suttit och klickat mig runt på Försäkringskassans hemsida i hur ¤!"?%¤" man ska gå till väga egentligen... Fick ju så kallat "moderskapsintyg" igår på ultraljudskliniken. Suck.

Nu har jag i alla fall skickat ett lååångt mail om hur i hela fridens namn jag ska gå till väga. Och hur jag ska fylla i min årsinkomst när jag inte haft en hel årsinkomst ännu att basera mina uppgifter på.

Nåväl, dessutom fick jag mail från skolan angående min platsansökan. Och eftersom inriktningen jag började på kommer upphöra till hösten så kan jag inte ansöka om en platsgaranti där utan måste ansöka om platsgaranti till förskola och förskoleklass. Men då måste jag tydligen också ansöka om byte av inriktning! Dubbel-suck.

Tur att minnet av min älskade lilla akrobat sitter klistrad på min näthinna fortfarande. Det gör alla dessa huvudbry enklare att hantera faktiskt! *luv*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar