3.10.2011

Lättnad!

Flera dagars lättnad är följetongen av tisdagens ultraljud. Först att allt såklart är superbra med Liten där inne. Senaste är svaret jag fick från Försäkringskassan. Min inkomst delat på månader jag har arbetat. Vilket innebär från och med Juni, eftersom jag fortfarande studerade dessförinnan. På den inkomsten (nu räknat är det lika med ca 17 500kr i månaden) kommer de alltså göra sin uträkning. Och det betyder att jag kommer få ut mellan 7100 - 10 500 beroende på hur många dagar jag tar ut.

Så med det pustar jag ut och ska försöka förstå mig på skolans byråkratiska labyrinter istället. Tack och lov är det en vettig människa som kontaktat mig som skriver i sådant klarspråk att jag nästan ramlade av stolen! :) Nu när man KAN läsa akademiskt så har man nästan ingen nytta av det! ;)

Ikväll blir det jobb. Men sen är det ledigt i helgen (förutom lördag lunch, för då ska jag jobba ett par timmar mitt på dagen)! Bästa Johanna fyllde 25 år i måndags och det ska firas med pompa och ståt! :)

Andreas fyller år idag, så jag gräddade amerikanska pannkakor till honom (oss) till frukost. Det fick bli min present!

Dags att göra sig i ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar