3.06.2011

Sötaste byxorna ever!

Funny by Helene H här i Lidköping är en av mina absoluta favorit-butiker!

Nytt från och med imorgon är bland annat dessa:
Visst är de underbara??? :)

Fina små ap-byxor. Bra färger också, könsneutrala. By the way: Vad det gäller kläder och prylar så står det högst på listan att det är just könsneutralt. Oavsett om vi får veta att det är en pojke eller flicka. Visst kan man köpa klänningar och annat "könstypiskt" om man vill, men sockervadds-rosa och tuggummi-blått undanbedes vänligt men bestämt. 

Själv älskade jag rosa när jag var liten, men det är inte alla barn som gör det! Och valfriheten att kunna välja att inte ta på sig en gräddbakelse ska få vara stor även när man är liten. Det gäller pojk-kläder också. Gillar man inte dödskallar eller annat "tufft" så ska man inte behöva ha det heller! Vem Liten vill vara får denne bestämma själv och ingen annan. Därför vill jag att Liten ska få bära kläder som är könsneutrala från början. Som en bra start liksom.

Nu ska BarbaMamman vila. Vi ska iväg till Vara ikväll och se David Batras show efter hans senaste bok "Det här var ju tråkigt". Vi (jag och Andreas) ska dit med hans mamma, syster och hennes kille. Vi fick det i julklapp av hans mamma! :) Ska (förhoppningsvis) bli jätteroligt! 

2 kommentarer:

  1. Bra sagt! Barnen ska absolut få säga ja och nej till kläderna så fort de kan. Det enda undantaget är djurtryck. Det kan man ALDRIG säga nej till. =)

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Visst är de sötast i hela världen?!? :) Gillade färgerna med. Retro och könsneutrala.

    SvaraRadera