7.21.2011

Vackra ting till BarbaMamman

Eftersom min tidsera vad det gäller mode är här för att stanna över hösten också, så kan jag inte låta bli att köpa på mig kläder i den stilen som jag absolut föredrar och passar, enligt mig själv, allra bäst i. Hösten kommer att bestå av större delen 60-tals mode och med det sagt surfade jag in på H&M och gjorde en beställning! Något måste man ju kunna ha på sig i höst också. ;)
Ljuvliga, LJUVLIGA 60-tal!
Med den äkta rost-orange färgen! :)
Topen

Strumpbyxor
En urläcker hatt i ull - kommer värma fint
En cardigan som ser onekligen skön ut

Treggings, en BarbaMammas bästa vän. Endast 99:- så jag beställde dem i både konjaksbrun och gröna.
De gröna mest för att det var en sådan läcker färg! :)



Sen var det fler saker som jag bara älskade, men plånboken sa ifrån (och det praktiska fick ta i överhanden också, men jag grät nästan när jag lade ur dessa ur varukorgen):
Här brast jag nästan ut i gråt... 
Visst är den helt UNDERBAR???
Men 1499:- är mer än vad mitt samvete har råd med...
Byxorna är inte jääätte dyra ( 499:- ), men jag är inte säker på att modellen kommer att gynna min figur de närmaste månaderna. Kommer de till butik ska jag definitivt prova dem efter att Liten har kommit till världen.
För de är grymt snygga. Och hög midja gör sig oerhört bra på korta ben som mina. Dessutom loose-fit över låren och det är ju också snyggt på kycklinglåren! ;)
En annan byxa, någon hundring billigare än byxorna ovan men samma sak där: höga i midjan och jag ser större problem med att knöka ner ett par mamma-kilo-lår i dessa, treggings i all ära är ganska tajta de med, men för 99:- är det ok att jag får träna ner mig innan. Men 399:- är lite för mycket för att chansa på. Om än kanske en större morot...

Om jag råkar snubbla över 1500:- så ska jag beställa kappan pronto. Eller om någon annan vänlig själ lämnar ett paket innehållande den så skulle jag inte tacka nej heller! ;)

Finner ni det konstigt att jag beställer kläder som jag inte kommer i än? Nåväl, det må så vara... Jag kan bara inte sitta och se på hur min favorit epok när det kommer till mode går mig förbi. Jag har väntat i flera år på att allt 60- och 70-tals typiska ska dyka upp i butikerna och när de väl gör det sitter man och är på tjocken. Igen, jag skyller på Murphy. Det är hans fel alltihop! ;)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar