7.16.2011

Buff, buff, bök, bök..

Hela jag ser ut som en degklump som byter form för tillfället. Det knuffas och buffas och bökas där inne för glatta livet. Såhär mycket aktivitet har det inte varit sedan i någon av ''20-veckorna''... Vetisjutton om Liten har vänt på sig sedan besöket hos barnmorskan i torsdags eller om det görs tappra försök. Något är det som pågår där inne ständigt i alla fall! :)

Man får välan bara hålla tummarna för att Liten gjort en helomvändning innan måndag så får vi bara en extra liten titt på vem som filurar där inne! :) Ska bli härligt att se den lilla krabaten igen i alla fall. *luv*

Dagen idag består av plockande här hemma. Det har inte hunnits med den senaste veckan riktigt. Så snaaart är tvättkorgen så gott som tom och hemmet i ordningplockat på. Börjar få till ordningen nu i alla fall.

Högst på Andreas att göra lista när han kommer hem från Åre är att installera skötbord och spjälsängen till dess rätta positioner. Ifall, ifall om att Liten får kika ut redan nästa vecka så är allt praktiskt omhändertaget. Blöjorna är införskaffade, förlossningsväskorna (en till mig, en till Liten) är packade, spjälsängen och vagnen är bäddade (sängen ska bara flyttas ner till vårat sovrum och vagnen ska lastas in i bilen). På måndag ska vi hämta ut baby-bilbarnstolen på sjukhuset, medan vi ändå är där på ultraljud.

Beroende på hur Liten ligger så ska jag på ett sista frisörbesök tisdag morgon innan beräknad födsel. Har jag otur kanske vi får åka till KSS istället...

Nåväl. Dags att sätta fart med det husliga igen. Så att jag kan njuta av eftermiddagssolen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar