7.09.2011

En perfekt födelsedag.

Även om jag var rastlös innan alla kom. Sen kom verkligen ALLA på en gång! :)

Ok, Laila och Martin kom först, vid halv ett. Sen kom familjen vid halv två istället.

Har inte gjort så mycket annat än ätit idag! Bullade ju upp massvis nu i veckan. Och jag kan med glädje skryta med att både Key Lime Pie'n och jordgubbstårtan blev jättegoda. Till nästa kalas måste jag nog skaffa mig en större perkulator... Eller så får mina nära och kära dricka mindre kaffe! ;) Vi klämde ur de sista dropparna ur varje termos! Lätt att diska ur i alla fall.

Fick massor av fina presenter! Av Laila och Martin fick jag en gul orkidé, jättefin! Påminde om en blomma som växte ur en gammal rutten stubbe på Tobago när vi rekade inför bröllopet. Ska se om jag hittar någon bra bild på den.
Sen fick jag en jättefin zink-vattenkanna med en murgröna i av bror och Johanna. Av Mamma, Elis och Marja fick jag en korg med ved, jättefin krok-länga som jag tänkte hänga kökshanddukar på, roliga disktrasor som det stod "Squeeze me" på, en jättefin blomstermönstrad korg i metall med en liten rosbuske och en kruka lavendel i samt ett presentkort på Hemtex! Misstänker att det slogs ihop lite födelsedagspresent med inflyttningspresent...
Grannarna var förbi med en liten present också (de som vi fick låna släpet av, som jag köpte en flaska vin till som tack för lånet)! En jordgubbsplanta i ampel. Alla skott som den skjuter kan man plantera, så det kanske får bli morgondagens projekt. Bland annat.

Blir så intensivt att kalasa såhär. Alla pratar i mun på varandra och om olika saker, så jag har änna haft svårt att hänga med i allt! Blir lite trött i huvudet... Speciellt nu märker jag, så är simultanförmågan lika med noll. Så om jag har sett ut som ett levande frågetecken idag så är det enbart därför. Som att försöka lyssna på två olika radioprogram och se på teve samtidigt ungefär.

Efter allt ståhej gick jag och lade mig i ett par timmar. Välbehövligt. Men eftersom jag till större delen blev störd av flugorna (som det är ovanligt mycket av i år tydligen) så fick jag rycket och hängde provisoriskt upp sänghimlen. Så nu ska jag börja tänka på refrängen och lägga mig och läsa. Imorgon natt kommer det besökare från våra säsonger i Hemavan. De åker ända från Sundsvall och hälsar på i några dagar, vilket ska bli jättemysigt! Efter det åker Andreas till Åre och ännu mera folk kommer och hälsar på i staden. Bland annat pappa kommer med några till på motorcykel, min bästa kompis Beatrice och storasyster med familj från Malmö kommer och stannar ett tag!

Det där med att ta det lugnt är ingenting jag kör med... Känner just nu att om Liten bestämmer sig för att ligga och mysa där inne i en vecka till gör det absolut INGENTING! Ger nog bara Barbamamman lite mera tid att vila upp sig på. Men nu är det mesta i ordning i hemmet i alla fall. Bara övervåningen som ska organiseras (läs kontoret och Andreas prylar).

Helst, helst, helst Liten, så får du låta bli att komma tidigare i alla fall. Har en känsla av att jag måste ladda lite mentalt innan förlossningen. Eller så får det bli en överraskning! :) Kanske är bättre att inget veta och att inget tänka när jag tänker efter. Ju mindre jag måste tänka, desto lyckligare verkar jag vara. Lyder barnmorskans råd: Gör så mycket du orkar. "Du verkar ju vara en sådan person. Vila när du är trött och försöööök att inte förta dig."

Med de orden tar jag och släpar mig mot sängen. Efter en födelsedag som har varit perfekt på alla sätt och vis. Det enda som saknas är min älskade man. Som jag längtar efter massvis just nu. Och som jobbar som en galning för tillfället. Hoppas han har det bra... Vi saknar honom allt bra mycket nu, Magen och jag.

Godnatt världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar