7.08.2011

Har drabbats av en bacill...

En nedrans Pigg-Bacill!!! Jag har energi som en Duracellkanin. Och jag har snart ingenstans att göra av den... Idag har jag:


  • Sytt färdigt sänghimlen
  • Fikat med bror
  • Handlat det sista inför kalaset imorgon
  • Hämtat spjälsängen
  • Skruvat ihop spjälsängen
  • Bakat Key Lime Pie
  • Bakat tårtbotten
  • Fikat med Svärmor (länge ska tilläggas)
  • Satt upp mygg- och flugnät vid dörren
  • Förberett allt som ska vara på tårtan (jordgubbsröra, vispad grädde, sköljt jordgubbar)
  • Dammsugit hela huset
  • Städat toaletten
Och nu då? Är pigg som en mört! Vart kommer energin ifrån? Igår var det likadant. Bakade massor med bullar och kakor, packade upp kartonger och stod i så det rök om det... 

Ärs... Jag går väl och lägger mig och läser... Kanske tröttar ut mig? För imorgon är det ju min födelsedag! Och då vill man ju vara pigg och alert! :) 

God natt världen. Imorgon är jag 26 år...

1 kommentar:

  1. Äe väl säkert bara en myt men det sägs iaf att när man drar igång å fixar å donar med en massa saker, tex sånt som man vill ha klart innan den stora ankomsten... det är då det börjar bli dax för mini att titta ut...
    Så har det dock inte vart för mig, förutom att precis innan vi skulle gå ut till bilen för åka in när vi skulle ha Hugo så kom jag på att jag var tvungen att vattna en redan vissen blomma som jag tidigare fått från mormor så satte den i ett vattenbad innan vi åkte... Tänkte att när vi kommer hem så kommer ju mormor å tittar på bebisen å då kan ju itne blomman va vissen... eller hur den va ju stendö

    SvaraRadera