7.28.2011

En annan wierd sak

Överallt står det att Liten där inne ska röra sig mindre numera. Men inatt, när jag kom hem sent (02.30 ca) och gjorde mig i ordning för att sova så var det FORTFARANDE full rulle där inne! Jag kunde inte ens sova... Jag fick gå omkring i över 30 minuter och halvsova, sen när fötterna inte orkade gå runt längre så bullade jag upp soffkuddarna och mina sovkuddar, så att jag kunde sitta upp lite bakåtlutat. Sen fick jag sitta och gunga mig till sömns. Och bebisen... Andreas kläckte förvånat ur sig: "Ska du sova sådär?" när han kom hem efter jobbet på morgontimmarna. Då vågade jag lägga mig ner. Och tack och lov började det inte röra sig där inne igen.

Om de nu ska röra sig mindre för att det finns mindre plats. Varför gör inte Liten det? Nu när man verkligen ska vila upp sig inför vad som komma skall - då kan det väl hålla sig stilla där inne...

Än en gång går vi emot normen Liten. Du och jag mot världen. Och Pappa såklart! :)

1 kommentar:

  1. Hahaha – tror bestämt att det ruvar en liten mini-Andreas därinne. =)

    Kanske kan discomovesen bero på att han fortfarande har huvuder uppåt? Bebisar som är fixerade med huvudet neråt tenderar att ligga mera still än när deras huvud är neråt fast inte är fixerat än. Förstår du vad svammelmajan menar? =)

    SvaraRadera