7.21.2011

Den där förbannade Murphy!

Hmphf! Jävla Murphy. Som i Murphys Law då alltså (ni vet, om man är i tid till tåget så är det alltid försenat och om man är försenad så rullar det ifrån en när man kommer springande på perrongen). D E N  Murphy.

Idag tog vi en välförtjänt sovmorgon jag och Andreas (fast Andreas fick inte 11 timmars sömn som jag fick, utan fick 6 timmar på sin höjd). Upp vid halv elva i alla fall och började ta tag i hemmet som försummats de senaste dagarna, när hjärnan varit på annat håll. Det första som fick min kärlek och ömma vård var de stackars rosenbuskarna som fått utstå tre riktigt ruskiga veckor och såg mer eller mindre misshandlade ut. Inte nog med att det har saknats vårdande solstrålar så har det piskat stora regndroppar var och varannan dag på dem. Det har ju både regnat droppar stora som humlor och blåst som Hin Håle själv. Så jag fick snällt beskära lite knoppar som ruttnat och luckrat i jorden lite. Efter det fick sig alla andra plantor lite frisering och blommorna inomhus fick sig lite välbehövligt vatten (vet inte varför man blir sämre på att vattna inomhus bara för att det regnar utomhus, det är som att man tänker att de får nog av att bara se på regnet genom rutan).

Passade på att tvätta upp allt i tvättkorgen, som verkar fylla sig med oanad hastighet! Förstår inte hur den kan fyllas så fort... Anar också att det kommer gå ÄNNU snabbare när man har en liten krabat till som kommer smutsa ner kläder så in i bomben.

Sen fick köket sig en halv omgång. Fram tills hyllan kommer upp på väggen är det inte så stor idé att försöka sig på någon slags organisering... Det kommer ju se likadant ut imorgon igen.

Tillbaka till Murphy och min vrede mot denne lag som råder i mitt liv denna veckan. Tänkte i mitt stilla sinne att en cykeltur efter allt stökande här hemma hade ju varit jätteskönt. Kolla in omgivningen lite inför höstens kommande barnvagnspromenader, så att risken att gå vilse är minimerad. Det har nämligen varit ganska bra väder hela dagen, sol för det mesta men det mulnade på lite nu under tidiga eftermiddagen. Däremot så har det varit uppehåll - fram tills jag skulle hoppa upp på cykeln. Det räckte med att jag bara vände mig om för att låsa dörren, när jag vände mig mot cykeln igen så landande det stora droppar överallt.

Det enda jag ville få göra idag var att ta en liten cykeltur för mig själv, men inte ens det kunde jag få... Så på rent vres ska jag lägga mig i sängen och fortsätta läsa min bok inför föräldraskapet (lite sådär "bra att veta" grejer som vi skickades med på föräldragruppen). Förhoppningsvis kanske jag lyckas slumra till lite också! :)
Som om inte 11 timmars sömn skulle räcka kan man tycka, men mamma-kroppen är lika trött som den var i början av graviditeten. Det är som om den vet att jag inte kommer få så mycket sömn om några veckor. Tvätten ska ju ändå torka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar