1.26.2012

Planering

Sitter och knåpar på planeringen inför Sixtens namngivningskalas. Nu är vi uppe i 47 gäster som ska bjudas. Det svåra blir att få till ett datum som passar alla. Min storasyster Susanna ska ju ha en till liten kotte i juni och vill inte resa hemifrån efter vecka 36 med tanke på att nummer två kan dyka upp redan då. Min lillasyster My gifter sig den 19:e maj. Vi kommer hem i början av maj. Vilket såhär nu i planeringstider känns aningens stressigt. Kanske skulle jag och Sixten ta och åka hem tidigare och lämna packningen med Andreas? Känns onekligen bättre så. Bara se till att få flyttat in någonstans med säng och det viktigaste så länge? Nåväl. Lutar väl åt att det blir Fyren som lokal i alla fall. Ska ringa senare och kolla vad det kostar att hyra lokalen en lördag.

Nu sitter jag mest och  väntar på att Sixten ska vakna. Han har sovit en låååång vila nu... Tror att det är växtspurt på gång. Han sover mycket numera. Och äter som en hel karl. Har fått vara försiktig med gröten och andra smakportioner nu, eftersom han har varit så känslig i magen. Har ökat på amningen igen också så att jag ammar två gånger på dagen också, plus nattamningen. Han gillar frukt i alla fall! I morse fick han smaka på vattenmelon och det var grejer det! :) Ska kanske börja med lite päronpure i gröten så kanske det går ner lättare? Lite sötma är ju bra sägs det. Päronet borde hjälpa magen att hålla sig i balans kontra alla fibrer som ska jobbas med där i också.

Tillbaka till gullungen. Kanske skulle ta och göra i ordning lite gröt till honom och prova.

1 kommentar:

  1. oj d blir inte lätt å få ihop med de olika datumen...
    kanske inte så kul men annars kan ni ju slå ihop namngivning å 1års kalas...
    hoppas at du får ihop det iaf... jag hade vart hyperstressad... vilket jag iof alltid är när vi ska ha kalas å få ihop så alla kan osv... har tyvärr blivit så att kalas har fått en lite nnegativ klang för mig=o(
    men du löser d säkert!
    kram på dig

    SvaraRadera