1.20.2012

Bostad

Jag har ju kollat på den här lägenheten. Och mailat hyresvärden. Han svarade igår att jag skulle ringa idag. Jag ringde precis och det finns 3 lägenheter lediga! Kruxet är ju att jag inte kommer kunna kolla på den invändigt. Och det behöver installeras tvättmaskin. Men han erbjöd sig att göra detta. (Jag tänker då rakt inte köpa en tvättmaskin!) Dessutom var det ju lite kinkigt att vi vill börja hyra månadshyra från en månad då de kan tjäna mer pengar på lägenheterna. Fast nu när jag tänker efter så ska vi ju hyra omöblerat... Inte så många turister som hyr veckovis omöblerat kan jag tycka. Men jag fattar att de vill ha den uthyrd ASAP. De står ju och kostar dem massa pengar.

Annars verkar det faktiskt riktigt bra! Allt utom hushållsel (och värme eftersom det är el-element) ingår och för 4500kr i månaden är det ju riktigt bra. Även om det inte är så stort. Sovloftet är uppdelat i två sovsektioner. Jättebra tycker jag! Det enda jag har lite nojjor över är spiraltrappan... Säkerhetsgrindar med taggtråd och elstängsel DeLuxe för att inte Sixten ska våga gå i närheten av den! (Typ.)

Har ringt MVC idag också. Ska sätta in en kopparspiral igen. Nu när man har varit gravid en gång så kanske den sitter bättre? Kan vara värt att prova i alla fall! Jag vill inte gå på piller när jag ammar. Har redan tillräckligt med hormoner tycker jag. Börjar redan att få fullsmockat schema inför hemvistelsen. Två veckor kanske är för lite... Men nu är det bestämt. Andreas mamma ska ju med upp och åka skidor vecka 8.

Nu ska jag greja vidare här.

1 kommentar:

  1. Jag har kollat på den genom fönstren. Den ser bra ut men trappan är bra brant! Men det går väl att fixa och att man inte har några stolar i närheten av räcket för då kan det hända riktigt hemska olyckor! Annars tyckte jag den såg liten ut men det kanske bara var en syn villa! Du kan ju kolla själv när du kommer ner bäst så eller hur? Oh jag längtar så tills ni kommmer ner! Putte som Johannas bror och respektive har hyrt av kanske har ngt att hyra ut på Kållandsö, jag vet inte. Det är i alla fall han som har Läckögrillen! Han heter Per-Åke Gunnarsson !

    SvaraRadera