1.25.2012

Deklaration 2011

Då var skatten inbetald för försäljningen av gamla lägenheten. 33000 kr fattigare ska man nu börja ta tag i att försöka förstå vad som är avdragsgillt och inte. Vi totalrenoverade ju den stackars lägenheten sånär som på balkongen. Vore ju gött att få tillbaka lite pengar på skatten istället för att behöva betala menar jag!

Dessutom känns det som om det vore lite extra skönt med tanke på stundande namngivningskalas som ska hållas senare i vår. Räknade ut att vi blir 47 gäster ungefär. Om alla kommer. Och då är det endast familj och närmaste vänner. Så att kalaset ska äga rum hos mamma känns i ärlighetens namn lite trångt... Funderar på att kolla upp var det skulle kosta att hyra lokalen "Fyren" nere i Spikens fiskeläger. Så är det bara att ställa sig och baka för glatta livet. Eventuellt beställa en smörgåstårta eller två. Ska börja fila lite på inbjudningarna snart. Måste bara kolla upp vilka datum som känns bäst. Min lillasyster ska ju gifta sig i maj någon gång om jag minns rätt och jag vill ju inte att det ska krocka. Dels för att jag självklart vill gå på hennes bröllop och dels för att jag vill att de ska komma på Sixtens namngivningskalas!

Ikväll ska jag äta middag tillsammans med min pappas kusin som tydligen har stuga i Tärnaby! Världen är bra liten. Har inte träffat "Loppan" sen jag var liten så det ska bli superkul att träffas! Kanske få höra lite rövarhistorier från hans och pappas upptåg i ungdomen! ;)

Nu vaknade Sixten. Bäst att passa upp lite på gullskrutten! *luv*

1 kommentar:

  1. Det verkar vara en bra ide att hyra i Spiken om vi blir så många!
    Och jag kan ju hjälpa till med baket om du vill!
    Ha det så gött så länge och hälsa loppan!

    SvaraRadera