8.23.2011

Suckar lite...

Sitter och kollar på alla bilder på magen och OJ vad jag saknar kalaskulan där på magen! Även om jag har världens bästa resultat av bollen - Sixten. Konstigt att man kan sakna att vara tjock och fet! :) Men för ärlighetens skull så har jag aldrig känt mig uppriktigt vackrare än när jag var gravid. Och sällan fått så mycket komplimanger som när jag var gravid. Nu får jag ju komplimanger för att jag har lyckats producera en så himla vacker son! :)

Han är verkligen mitt finaste, min Sigge. Jag är så lycklig för att jag har en så fin, frisk och snäll bebis! Den oanat höga halten av kärlek i barometern är utom mitt förstånd. Jag kan helt enkelt inte se mig mätt på honom.

Och jag fascineras av tanken att ingenting känns särskilt viktigt längre förutom Sixten... När folk ska komma på besök så skiter jag i om det är städat, hur jag ser ut eller om vi har fika hemma. Det enda jag bryr mig om är hur Sixten ser ut, om han har torr blöja, om han är mätt och om han har rena torra (bröstmjölksfria) kläder på sig! Och hur ett samtal helt enkelt bara upphör att existera om han inte är glad och nöjd. Minsta lilla gny så stannar hela världen!

Idag fick jag i alla fall träffat Elin. Det var över en månad sen vi sågs så det var riktigt, riktigt mysigt att få sitta och bubbla och känna sig lite som vanligt igen. Med andra ord - prata annat än bebisar. Eftersom man pratar så mycket bebis, blöjor, förlossning och annat föräldrarelaterat så är det skönt att få prata om sådant som alla andra människor pratar om. :) Fast det blev ju mest jobb-prat är klart. Men det var ju mitt liv innan jag fick Sixten. Jobb alltså.

Nu börjar det bli dags för sängen. Ska upp tidigt imorgon för att lämna in bilen på lagning och sotaren ska komma. Sen ska jag skjutsa Andreas och Martin till Herrtorps Qvarn utanför Skara med kanoten. De ska paddla Flian. Jag tänkte eventuellt smita in till stadens gator och känna mig lite vanlig för en gångs skull. Mysa med Sixten, unna mig en caffe latte och se om jag hittar något fint till Sigge! :) Behöver en ny mascara med...

På torsdag kommer världens bästa storasyster hit och hälsar på också! Det ska bli SÅ mysigt och jag längtar mer än vad jag kan säga i ord!!! Syster som har varit med sedan dag ett på Sixtens resa mot jordelivet.

Sov gott allihopa! Nu ska jag ta med min prins till sängen och glida in i drömmarnas värld en stund.... Några timmar eller så! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar