8.09.2011

Räddningen

Ja, något som helt klart gjort amningen betydligt bättre är dessa artiklar:




Silikon skydd för bröstvårtorna (som tutte på tutten eller vad man ska säga), superfet kräm för såriga bröstvårtor och uppsamlingskupor som tar hand om mjölken som strilar från andra tutten när man ammar.

Första hjälpen för såriga, ömma och slutkörda bröstvårtor. Svalde min kvinnliga stolthet och köpte bröstvårtsskydden. Och det har resulterat i att jag orkar amma längre och att Sixten tar ett bättre tag.

Så nu är amningen verkligen en mysig stund för både mig och Sigge.

Hej så länge! /Veronica

2 kommentarer:

  1. När det gäller amning finns det ingen kvinnlig stolthet annat än att man helt enkelt gör vad som behövs =) för att få det att funka.

    Guuuuuuud vad jag tänker, saknar och längtar efter er!!! Stor puss till hela finaste familjen ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, det var lite det jag konstaterade också. Visst är bröstvårtorna fortfarande aningens ömma, men nu gråter jag inte vartenda gång i alla fall!

    Vi saknar dig också. Massvis! Nåväl, tiden flyger ju iväg så även om det känns som evigheter tills vi ses så kommer det snart vara dags...

    Mjölk-mustasch-pussar tillbaka! :)

    SvaraRadera