8.31.2011

En haltande månad.

Ja... Den här månaden var ekonomiskt  s k i t  tung!!! Fan i helvetet säger jag bara. Bilhelvetet (ja, det kommer att komma massor med svordomar i detta inlägget), det lilla fanskapet, skulle lagas för vad som s k u l l e  kostat 5000kr i självrisk (givetvis hittar de ju fler fel som måste åtgärdas så som kopplingsvajrar, abs-sensorer som går sönder mer än en latinamerikan dansar tango och diverse andra skitfel). Som om inte  d e t  räckte så skulle dessutom försäkringen på den betalas  o c h  fordonskatten. Samtidigt som dessa räkningar ska betalas (nu är summan uppe i härliga 10 000kr och väl det) så ska det dessutom betalas dubbla elräkningar, livförsäkringar och annat kvartaltrams. Och till råga på all skit på soptippens berg så var jag ju tvungen att gå till tandläkaren också. Tacka de benådade gudarna som finns kvar att jag hade statligt bidrag på 600kr innestående så att jag "bara" behövde betala 317kr idag.

Så otajmat att Andreas nu är utan jobb, men jävligt mycket klapp på axeln för att vi åtminstone har fett med pengar undansparat (som numera minskat avsevärt efter månadens glupska 20 000kr som flög iväg). Ännu mera klappar på  m i n a  axlar för att jag har ytterligare fet-buffert undansparat på eget sparkonto. Om saken skulle skita till sig riktigt.

Så till min kära familj och till mina kära vänner. Om jag inte vill gå på stan, fika, shoppa eller kanske inte pitchar in så fett med pengar på presenter så är detta hela anledningen. Jag har helt enkelt inte råd. Jag ska skatta mig lycklig om jag över huvud taget kan handla blöjor den här vintern. Och jag som hade tänkt snåla med föräldradagarna... Men om det fortsätter såhär så lär jag få beta av dem i raskare takt än planerat.

Nu ska jag ner och pussa på min lilla Grod-prins. Så att man blir på lite bättre humör. Sen ska jag färga håret -  och ja, det tänker jag unna mig!

2 kommentarer:

  1. Du ska se att det går uppåt! :) Det där med pengar kan vara rentav ett helvete. Det ordnar sig ska du se :) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Förstår dig precis, när jag va arbetslös fick jag ju bara 3500 imånaden å tobias har ju inte direkt nån lön att skryta me.Det här me pngar är ett jäkla grubbleri *suckar* Men du ska se att det löser sig. Nåt jag har funderat över, varför ska det alltid fikas när man träffas? kan man inte bar ta en liten stros i parken eller utmed vattnet eller vad som helst? MEn hur som haver skorna skaver så vill jag iaf träffa dig inom en snar framtid...va alladeles för länge se nu å jag har ju presenter till er oxå ju som jag itne fått överlämna... å skulle vi råka bli fikasugna så är det väl förbövulen på tiden att jag bjur =o)

    SvaraRadera