6.23.2011

Paradiset som jag snart kallar hem

Hämtade ut bilen på verkstan och åkte mot vårat paradis som snart kommer kallas Hem. Och det var m y c k e t större än vad jag minns det! Kanske för att det är så jävla plottrigt nu när hon som bott där innan har flyttat ut. Hon måste haft mycket grejer, eftersom jag inte alls upplevde det så rymligt. Målarna var där och gjorde ljust och fräscht. Ny tapet i hallen, istället för murrig rödvinsfärgad så blev det en vit med inslag av pärlmor i mönstret. Väldigt fin! :) Sovrummet blir vitt, vardagsrummet förblir som det är, men det var tillräckligt fint tycker jag. Ledsnar vi får vi väl måla själva då. Övervåningen ska också målas om och fräschas till. Och köket, eftersom det var ganska mycket tavel- och hyllhål i väggarna. Fotade massvis denna gången, så på begäran av storasyster: här har ni, varsågoda:

 Övre sovrummet
 Övre sovrummet
 Övre sovrummet
 Övre hallen
 Övre hallen
 Övre hallen
 Övre hallen
 Övre hallen
 Trappan ner
 Trappan från andra avsatsen
 Vardagsrummet från trappan sett
 Hela trappan (förstår ni problemet med att få upp en 160x200 säng där?)
 Vardagsrummet
 Vardagsrummet
 Vardagsrummet, med braskamin. Dörröppningen är ut mot nedre hallen.
 Vardagsrummet sett från dörröppningen i hallen.
 Garderob i sovrummet.
 Sovrumsfönstret.
 Nedre sovrummet.
 Nedre sovrummet från hallen sett.
 Garderoberna i hallen.
 Ytterligare två garderober i hallen.
 Hallkorridoren
 Hörnet till höger om entrén i hallen.
 Tapeten i hallen. Läcker va?
 Entrén sett från köket.
 Köket, med den fula plastmattan till golv. Men fint med spaljé! :) Ska vitmålas på väggarna också, kom jag och målaren överens om idag.
 Kyl och frys
 Köket
 Köket
 Köket
 Väldigt smala lådor. (23 cm!!!)
 Köket i sin helhet sett från hallen.
 Det onödigt stora badrummet! ;) Det som syns bakom luckan till torktummlaren är duschen.
 Väggarna är egentligen inte så fula, bara att ljuset är helt fel i badrummet så allt badar i en kiss-gul nyans.
 Men golvet är gräsligt. Blått???
 Den roliga duschen...
 Som sagt, inte hemmets roligaste rum, men ändå finns allt som behövs.
 Inre entrédörren.
 Yttre entrédörrarna.
 Uteplatsen vid entrén. Här ska jag göra mig en riktig liten oas! :)
 Det roliga fönstret. Men ingenting som inte en stor klätterväxt klarar av!
 Trädgården


 Parkeringarna





 Övre fönstret är det som syns på bilderna av övre hallen.
Undre fönstren är sovrummet längst till vänster och de andra två vardagsrumsfönster.

Skönt att min fina lilla gröna bil kamouflerar sig i grönskan! :D

Så nu ska jag surfa in på IKEA's hemsida och kolla in mattor (eftersom köksgolvet var deprimerande fult) och toagolvet inte heller fick en att göra kullerbyttor direkt... Sen ska jag spendera kvällen med att sy gardiner (i ett jättefint tyg från Åhléns) och kuddar (i samma tyg) till sovrummet. Och sy lite underlakan i frottéplast till våran säng och till spjälsängen.

Nu får det bli nästa helg så att vi kan flytta någon gång!!! ÅÅÅÅÅHHHH VAD JAG LÄNGTAR!!!

3 kommentarer:

  1. JÄTTEFIIINT :D Där kommer ni trivas bra!

    SvaraRadera
  2. Jättefiiiint! Det kommer att bli görfint! Ni kommer att få det bra där! Trappan var lite otäck bara fast jag är ju inte purung längre! Och jag förstår vad du menar med sängproblemet! Hua!

    SvaraRadera
  3. Vilket HIMMELRIKE!!! Väldigt, väldigt avis blir jag nu ... Fast på ett bra sätt. =)

    Nu får ni se till att packa i ordning tills vi kommer. Stoooooor kram

    SvaraRadera