6.27.2011

Nyckeln till friheten är vår!

I eftermiddags åkte vi ut till Lindärva för att få nyckeln! Och när vi kom dit var vår hyresvärd Margareta redan där i färd med att städa ur gamla tapeter och liknande. Dessutom stod det en trädgårdskorg med två stycken rosenbuskar (som ska planteras) i, ett välkomstkort som sa "Välkomna till Lindärva!" på!!! OM jag blev glad! : ) Sen fick vi nycklarna och efter det gick jag och Andreas igenom vad som behövs inhandlas, mätte och planerade.

Efter det åkte vi till ÖoB och inhandlade trädgårdsredskap (kratta, sopkvast, vattenslang mm) och Andreas efterlängtade pool att ha i trädgården.

Andreas hade ärenden i arbetet efter det, men släppte av mig vid flygplatsen (efter ridhuset) så att jag kunde promenera ut till Lindärva. Tanken var att han skulle plocka upp mig på vägen när han var klar, men jag hann gå hela vägen hem innan han ringde! : ) Jätteskön promenad i sommarkvällen. Jag plockade en sommarbukett under tiden, hade lite irländsk folkmusik i öronen och dessutom lyckades jag hitta VÄRLDENS smultronställe!!! Så där blev jag en stund och plockade och mumsade! (^_^) Man kan nog lyckas ta den promenaden på en timme om man går i rask promenadtakt och inte stannar för att plocka blommor. Närmare 1½ timme om man ska ända in till stan. Det tog ca 1½ från flygplatsen ikväll, men jag måste säga att jag är ganska imponerad av mig själv ändå. ; )

Andreas kollade på mig när vi hade lämnat av alla grejer i huset, där jag stod på trappan och log. Jag frågade vad det var och han svarade: "Du ser så lycklig ut!"

Och om jag är? Ja, lyckligast i världen!

Den älskade ungen i magen har verkligen varit i farten idag. I mitt stilla sinne hoppas jag att det är tappra (och lyckade) försök att vända sig om i magen. För om Liten inte har vänt sig neråt efter nästa vecka måste jag in till Kvinnokliniken på sjukhuset och göra ett vändningsförsök. Kan tydligen vara obehagliga och till och med göra ont. Och lyckas det inte så ska det planeras in kejsarsnitt!!! : (

Nåväl, vi får se. Liten har ju fortfarande drygt 1-2 veckor på sig att vända sig. Så jag håller tummar och tår. Eventuellt kan vi lyckas få ut lite kartonger i morgon eftermiddag och kväll. Jag måste ju packa ur lite lådor för att kunna packa i dem igen! : )

Nu ska jag faktiskt börja röra mig mot sängen. Jag tog visserligen sovmorgon idag men jag har inte vilat någon middag, så jag är ganska så trött redan. Andreas ska upp tidigt imorgon, och då är det bäst att jag ställer klockan och masar mig upp då jag med. Han ska ut och drinka lite med polarna på första Måndax-klubben på Stadt ikväll, men det blir en lugn tillställning eftersom han ska upp 07.30 imorgon. Så därför är det mot sängen nu så att jag är fit for fight inför alla ärenden jag ska ta itu med imorgon. Bland dem en shoppinglista som heter duga:

Toasits (den som är i lägenheten nu är lite sliten och ful)
Toarullehållare
Duschdraperi
Brandvarnare

Och meeer....

Sängen var det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar