6.25.2011

Checklista

Inför flytten får jag göra mig en liten checklista igen... Så himla mycket att tänka på!

Kom på att jag måste anmäla att vi ändrar boende till försäkringsbolaget också. Imorgon ska jag börja packa på riktigt (och åka ut till Kållandsö och mata katten hos mamma). Köket ska ner allra först. Torrvaror, porslin och köksapparater. Efter det blir det toalettsaker som ska packas ner. Eftersom vi förmodligen kommer börja forsla bort saker redan torsdag kväll eller fredag morgon för att kunna bosätta oss där ute. Allt måste därför packas ner tills senast torsdag så att vi kan bo där utan problem. Andreas måste ju jobba nästa helg så all flytt måste ske morgnar och förmiddagar. Om vi hinner flytta säng, kläder, köksgrejer och toalettsaker på fredagen så har jag ju lite att pyssla med sålänge. Jag kommer ju ha lilla bilen att ta mig fram och tillbaka i om jag saknar något (och  n e j  jag  s k a  inte bära kartonger men någon enstaka kasse kan jag ju bära) så kan jag hämta det själv.

Midsommarafton idag... Men det känns verkligen inte. Har inte firat det minsta.

Dags för sängen. Imorgon börjar allvaret med flytten, på riktigt. Buenos noches!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar