2.23.2011

Livet som är i ständig koalitionskurs...

Hur man än gör här i livet så krockar allting.

Som till exempel detta:
Fick erbjudande om att följa med på White Guide galan i Stockholm den 7 mars. Vi skulle åkt allihopa på jobbet och stänga Pirum den dagen och sova på hotell. Låter väl hur roligt som helst va?
Men sen fick vi ju tid för första ultraljudet den 8 mars. Så då gick ju Stockholmsresan helt bort! Vi hade ju inte fått reda på om vi kommit med i White Guide än så jag kunde ju inte planera efter det. Men tydligen, fick jag reda på idag, så har vi kommit med och vi fick så mycket som 8 biljetter!

Det är ju roligt också att de hör av sig innan de bokar tågbiljetter och dylikt. Jag är ju ledig hela veckorna... så ingen tänker på att ringa och tala om läget! Och för ärlighetens skull så vill jag inte alltid hänga på jobbet när jag inte jobbar. Även om jag gör det ofta ändå. Jag har nästan inga timmar, jag är en i gänget men känner mig inte riktigt som det alltid. Jag är alltid sist att få veta allt och så blir det irritation över att jag inte kan! Men jag är less på att planera hela mitt liv efter restaurangbranschen. Man får INGET liv!

Jag får ju hela tiden styra om allt efter hur jag jobbar... Eftersom allt händer när man jobbar. EN enda sak har klaffat: Johannas stundande firande av hennes 25-årsdag! Då var jag ledig utan att behöva ta ledigt eller byta bort! *yey*


Nu ska jag försöka förstå mig på alla dessa regler på försäkringskassan. Önska mig lycka till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar