2.07.2011

Igår var en härlig dag

Låg och sov hur länge som helst! Men skönt efter det hårda arbetspasset i lördags. Sen var soffan min bästa vän fram tills rastlösheten satte klorna i mig. Det blev en långpromenad, faktiskt ända bort till Södra begravningsplatsen och hälsade på mormor och morfars grav!




Var längesen man var där och det gläder mig att de var besökta mest, av fotspåren i snön att döma. Tänk om de fortfarande levat... De skulle varit gamla som gatan men ändå! Jag har ju inga minnen av morfar. Eftersom jag var runt ett år gammal bara när han dog.

Vet inte varför jag bestämde mig för att gå dit. Men intresset för vart man kommer ifrån ökar mer och mer för varje dag. Kanske är det för att ett nytt liv bakas inom mig?

Resten av dagen gjorde jag inte så mycket. Blev mestadels framför teven. Men idag kommer äntligen min älskling hem!!!

Nu är det dags för frukost! :)


- Veronica on the move

1 kommentar:

  1. Mamma bliv mommo och svärmor8 februari 2011 kl. 15:56

    Ja ibland är det roligt att besöka det förgångna och nyttigt! Roligt ocks för att jag berättade för Elis igår att Du bakat småkakor...och precis så där bra på att baka kakor som du är...var mamma...jag fullkomligt älskade hennes småkakor! Så Lite gener får man nog ärva fast man inte vill ibland..men alla är ju inte dåliga i alla fall!

    Kram på ER!

    SvaraRadera