2.08.2011

Gissa vem som fick ett jobberbjudande då???

Hahaha! Livet är väl bara för härligt! :)

Gick ut och tog en hääääärlig promenad i solen längst med älven och kände hur magen började önska efter mat. Så jag bestämde mig för att styra kosan mot Mellbygatans Ost & Delikatesser - en jättemysig liten restaurang (som just nu bara innehåller 4 stolar längst med en bardisk vid fönstret) men jättegod mat. De har bara öppet dagtid och har catering. Hur som helst så ska de bygga ut inom kort och dessutom öppna kvällar.

Satt och tjabbade med killarna som driver stället, pratade jobb - vart man varit och vad jag gjorde nu och hur mycket jag jobbade. Vi pratade också om att jag är gravid och hur lite jag åt för att vara på smällen. Hela vistelsen slutade med meningen: "behöver du serveringsjobb sen så kan du ju höra av dig! Vi behöver ju mer folk sen."

Så hejsan hoppla så fick man ett jobberbjudande i knät. Och jag sa tillbaka "Efter min mamma-ledighet så varför inte!" 

Hur mycket tur har man här i livet? Bara sådär... Dessutom kommer det ju finnas möjlighet att jobba både dagtid och kvällar! Bra när man har bebis och skönt med varierande jobb. Så låt oss hoppas att det går vägen med allt och att de fortfarande är intresserade när liten väl har kommit ut...

Nu är det dags för fika med Elin! Sen jobb.
Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar