4.04.2012

Gött med CA$H!

Närmare bestämt 19896 riksdaler rikare till midsommar, om avdragen går igenom, från skattemyndigheten. Gött är bara förnamnet. Så därför tänkte jag investera i en så kallad lådcykel.  Och vi har spanat in en sån här:
Just den här kostar 10670 kr med sju växlar (tillval för 1500, annars 3 växlar) och verktygset för montering och eventuell reparation i framtiden. Och då ingår 4 platser med bälten i lådan, bromsar, kapell och regnskydd. Helt ok va? Då kan man ju individualisera själva lådan lite också om man vill, för att göra den extra egen. 

Jag tycker det verkar så läskigt att ha lilleman bakom sig när man cyklar. Dessutom blir den ett perfekt miljövänligt alternativ nu när vi ska bo i stan. Slippa ta bilen när man ska åka och handla. Går ju precis lika bra att ta cykeln bort till stormarknaderna. Vintertid får man väl köpa till vinterdäck och sätta i sköna fårskinnsfällar att sitta på.

Jag har faktiskt varit så duktig och deklarerat idag. Med K6 blankett och allt. Det är inte lätt det där med kvitton, avdrag och vilka regler som gäller... Men jag tror att jag har fått till det.

Nåväl. Tillbaka till verkligheten. Ska försöka lyckas uppdatera min iPhone nu. Den lilla skit-prylen. Och sen ska jag försöka kolla upp bussgods inför hemresan.

Imorgon kommer världens bästa pappa hit!!! Tror ni jag kommer vara världens gladaste imorgon eller??? SVAR JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar