3.15.2012

Working Mum

Ja, just nu jobbar jag tisdag, onsdag, torsdag varje vecka. Och hoppar in extra på helgerna om det behövs. Eller som nu, när vi har konferenser i byn, som konferensvärdinna.


Nya serveringsklänningar. Ala 60-tal PERFEKT!


Frisyren lika så, tack som fasen syster Marja för att du jagade tag i en hår-donut åt mig och skickade upp! Bästa jobbfrisyren ever! (Och party frisyren)


Under tiden chillar Sixten med sin pappa. Helt ok med ett helt hotell till sitt förfogande. Större delen består av heltäckningsmatta. Här leker han med hotellchefens dotter Olivia. Visst är hon sötare än sötast?! Nu är jag förhoppningsvis ledig tills på tisdag.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att den kom fram :D var så lite så! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är i era donuts!

    SvaraRadera
  3. VAD KUL FÖR DIG!! =)

    Hur känns det då, att vara tillbaka i gängorna och träffa lite folk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva jobbet känns ju jättekul, sitter i som vanligt. Lite som att cykla. Kroppen vet vad den ska göra. I alla fall när man är så gammal i gamet som jag.

      Arbetskollegorna kunde ju varit lite roligare... De är faktiskt största anledningen till att jag vill hem. Folk väljer att åka upp hit för att jobba och leva men är sura och bittra nästan hela säsongen. Man ruttnar lite på sånt. Det ska ju kännas kul att gå till jobbet - inte som om man får ta hand om 3 vuxna ungar med tandagnisslan. Då är jag hellre hemma med min egen lilla söta unge och försöker få honom på bra humör istället.

      Men det ska bli kul att komma hem till jobbet hemma! Längtar jättemycket efter mina arbetskamrater och min arbetsplats. Jag har nog en av världens bästa. :)

      Radera