3.03.2012

Meeen... Kom igen...!

Varnar känsliga läsare för att det nu blir lite kvinnligt innehåll.

Jag har nu haft mensvärk i 3 dagar, men ingen mens! *grr* Varför kan inte jag ha en normal, regelbunden cykel som alla andra verkar ha? Jag ammar ju visserligen fortfarande och har ökat på den en aning under dagtid igen (Sixten har någon intimitetsfas tror jag, vill vara nära hela tiden) men kom igen! Nu vill jag slippa sitta och hålla andan med hjärtat i halsgropen vartenda vecka som det är tänkt att "Tant Röd" (som en kollega så fint kallar det) ska komma.

Dessutom ska jag ju börja med Cerazette igen och de ska man börja ta på första mensdagen. Det KAN inte ha blivit något denna månaden!!! Jag var ju för bövulen inte ens i Hemavan under tiden jag hade ägglossning... Om nu inte den också bestämde sig för att dyka upp sent. För då får jag nog åka ögona böj till ICA och handla ett gravtest.

Fan.

Nog för att det nog är tänkt att Sixten ska få åtminstone ETT syskon till (om jag får bestämma) men 15 månader mellan dem är liiiite för tight. Det skulle ju vara gött att prova på att vara gravid under resten av året och inte sommartid, så att man får njuta av lite rosévin, ljumma sommarkvällar och sol och bad utan att behöva sitta som en strandad val (då är det den vita modellen av kaskelotter vi talar om) under ett parasoll i solhatt och SPF 50 över hela kroppen. När jag för en gångs skull tänkte njuta av att vara ledig på sommaren.

Nåväl. Jag får väl bara vänta antar jag.

3 kommentarer:

  1. Men syrran ... har ni inte skyddat er? Du VET väl att det inte är ett fullgott skydd att amma ..? :)

    Jag ska ju egentligen inte säga nåt som får två tajta små ... och alla barn är ju välkomna till världen. :) Men vi visste i alla fall att det fanns en liiiiiten risk att jag skulle bli på smällen och då kan man liksom inte ångra sig.

    Ta mina ord rätt, är bara rädd om dig ♥

    Plinga om du behöver prata, okey?

    Puss, puss, puss, puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att jag vet att inte amning är ett preventivmedel! Vi har kört säkra perioder och det har funkat hittills.

      Borde tycka att 5-7 dagar efter ÄL borde vara säkert nog om nu inte den bestämde för att senarelägga sig närmare en vecka.

      Saken är ju den att jag vet inte om jag skulle palla att ha en ettåring tillsammans med en nying samtidigt. Dessutom har vi ju inte råd just nu med två. Det går inte. Det får bara inte bli så. Ska ringa BM imorgon och prata om en lösning. Borde finnas något man kan göra i detta tidiga skede. I så fall är jag ju bara i vecka 3.

      Har inga andra "symptom" som tyder på graviditet än så länge så det kanske bara är kroppen som spelar mig ett spratt.

      Radera
  2. Är nog bara din kropp som jävlas lite me dig ;o) Går man å väntar på den tycker jag alltid att den dröjer...
    det löser sig säkert!
    kram kram

    SvaraRadera