3.26.2012

Dra åt helvete Apple.

Först och främst Apple: Hoppa ner från era jävla höga hästar.

Jag är så trött på att ni lyfts upp till skyarna som om era produkter är livsnödvändiga och oförstörbara. Jag ska tala om för er varför ni är precis lika värdelösa som allt och alla andra i er bransch.

Jag har genom åren haft inte mindre än 3 ipods. Den stora med massor av minne för att kunna lagra mycket musik. Alla dessa tre har kraschat. Jag har visserligen bara betalat för en och fått två nya när de gått sönder. Den tredje och sista har jag inte orkat skicka tillbaka. För jag köpte en mp3-spelare istället.

Och när det kommer till er senaste biljardsäljande produkt, iPhone 4, så kan ni ta och hoppa upp och sätta er på långfingret jag pekar åt er. För den är tamigfan HELT JÄVLA VÄRDELÖS!

Trots att jag tömmer och tömmer och tömmer den på bilder, appar och annat som kan tänka sig göra den trög så är den just det, TRÖG. Den hänger sig. Den slutar fungera. Den startar om sig själv mitt i samtal. Den kan inte ens uppdatera sig nu.

Ni och hela PC- branschen kan ta era låg- och högbudget prylar och göra hemläxa. För ingen teknisk pryl håller längre än 1 år för mig i dugligt skick. Oavsett om det är Apple eller Doro eller LG eller Bang & Olufssen - samma skit, bara olika förpackat.

Så dra åt helvete Apple. Och ta resten av datorbranschen med er och kom tillbaka när ni gör vettiga produkter för ett klimatsmart samhälle. Jag skulle älska att kunna ha en dator eller mobiltelefon längre än 1,5 halvt år utan att behöva kassera den och köpa ny. För jag gillar naturen och skulle älska att få efterlämna jorden i ett någorlunda bra skick till mina ättlingar. Men om ni ska fortsätta att tillverka och sälja mig och mina medmänniskor fullständig SKIT så kommer inte samhället att kunna bevara den stackars planeten vi har kvar så särskilt länge till.

Så, det var allt. Gör om och gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar