2.27.2012

Några steg närmare "färdig". Om man nu blir det?

Jag har ju hållt på med det här att styra upp ett namngivningskalas i Sixtens ära under en liten helg som kallas för "Pingst". Och det verkar som om lokalen är ledig den lördagen (kors i taket!). Vilket gör att jag nu kan pusta ut en smula. Nu behöver jag bara fixa lite smörgåstårtor och baka inför kalaset. Köpa lite ballonger också kanske... Och serpentiner. Massor av serpentiner.

Hela min "att göra lista" börjar se ganska kort ut nu (äntligen). Nu är det liksom bara lite finlir kvar. Har skrivit ihop inbjudningarna. Nu ska de bara skrivas ut. Har skrivit en önskelista på vad som kan önskas i namngivningspresent (ni hittar fliken här på bloggen längst upp till höger i bild). Någon som har några förslag på vad man mer kan önska sig? Sixtens mommo och bonusmoffa har pixpaxat att ge honom en Sulky (en sån där fräsig färgglad en från Chicco). Har hört att de ska vara helt fenomenalt bra att ha sommartid (min storasyster skulle kunna vara hemligt anställd som säljare för dessa, SÅ mycket älskar hon deras som de haft med sig till bland annat Thailand och alla andra resor när man som oftast är väldigt platsbegränsad).

Idag återgår vi till det vanliga här uppe också, eftersom Sixtens farmor Eva som varit på besök i en vecka flyger hem idag. Men vi hann ta en sista lunch och fika innan hon fick åka till flygplatsen. Nu dröjer det innan vi ses igen. Ända till maj faktiskt.

Dags att ordna vidare med inbjudningarna! Ska ju klippa ut pappren som min kära mor hade på lager och villigt skänkte för detta ändamål. Måste ju ragga tag på en färgskrivare också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar