2.24.2012

Hur man får bägaren att riktigt rinna över.

Den konsten är tydligen lätt. Igår blev jag uppringd av skatteverket angående adressen. Ja, det hela var alltså långt ifrån slut där... Det visar sig DESSUTOM (förutom mina tidigare problem i inlägget nedan) att människorna som bor i lägenheten vi ska flytta in i, står skrivna i fel trappuppgång. (Trappuppgångarna är såvitt jag vet sammankopplade så egentligen är det två uppgångar fast posten går till samma boxar). Och därmed är det en dam som är skriven på vår blivande lägenhet som inte bor i vår blivande lägenhet. Så jag måste nu jaga tag på min hyresvärd och få klart för mig vilken adress vi ska ha och sen meddela denne (väldigt vänliga) man på skatteverket så att HAN kan jaga tag på nästa person som står felskriven på sin adress.

Så förutom en kommande deklaration från helvetet (lägenhetsförsäljningen) och planering och organisering av namngivningsfesten så fick jag detta på mitt bord också. Jag som bara ville göra en adressändring med eftersändning... Så blev det som en skattjakt för mannen på skatteverket att reda ut. Bort med alla lösa ändar liksom!

Hur som helst. Dags att jaga tag på hyresvärden. Så att jag kan få vila snart...

1 kommentar:

  1. Nä va fan nu då??? Ja jag slutar aldrig att förundras över Sveriges ständigt ökade byråkrati! Eller snarara förvirrings-krati som Marc var så bra på att namnge fk = förvirrings kassan!
    Kram och puss från Mamsen

    SvaraRadera