2.22.2012

Adressändring.se - GÅ OCH DÖ!!!

Seriöst. Nu ska jag tala om för er, Adressändring.se, varför ni förtjänar att förintas från jordens yta. Jo, för att när jag går in på skatteverket.se och ändrar min adress i folkbokföringen och de inte behöver ha varesig bokstav till numret, lägenhetsnummer eller antal trappor så envisas ni med att ni minsann måste ha det för att kunna göra en eftersändning av vår post. Ok, jag köper att ni vill ha en bokstav, även om det inte är några bostäder som ligger i anslutning till uppgång "B". Men eftersom det numera enbart är postboxar i lägenhetshus så undrar jag varför i hela fridens namn ni behöver antal trappor och ännu mindre varför ni behöver ha mitt lägenhetsnummer. Det är ju faktiskt bara räddningstjänsten som behöver ha det numret ifall olyckan är framme.

Så det är bortom min förståelse varför jag alltså inte kan anmäla eftersändning av min post till min postbox i den enda lägenhetstrappuppgången på den adressen. Skatteverket behöver inte dessa siffror - så varför måste ni???

Jag har sagt det här ovan, och jag väljer att förtydliga mitt absoluta hat mot er, era pengautsugande små offer som har arrangerat detta system: Gå. Och. Dö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar