1.31.2011

Lurar magen

Hej! Jag har kommit på ett väldigt fiffigt sätt att lura magen att äta mer! :)

Magen vill helt enkelt inte äta lika mycket längre (om än oftare istället) men har prövat fram en metod som fungerar jättebra! Nämligen: när man känner att det börjar ta emot, så äter man sallad istället. Och efter några tuggor sallad så kan man äta mer av köttet eller potatisen igen! Vet inte varför men det funkar!

Det är ju bra att äta som vanligt och lite till (en halv portion extra ungefär) men när magen säger NEJ så är det inte så lätt alla gånger. Men nu när jag hittat denna metoden kommer det ju bli mycket enklare att få i sig allt man behöver. Tur som attan att jag har blivit fullkomligt tokig i frukt och grönt, det gör det hela mycket lättare! :)

Så såhär såg lunchen ut idag:




Halva tallriken med sallad och resten 50/50 :) Tranbärsjuice i glaset.

Mums! Ny-klippt också! :) Jag vågade klippa lugg och OM jag är nöjd över det!



Snart bär det av till badhuset!

- Veronica on the move

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar