1.21.2011

Vecka 12!

Ännu ett ÄNTLIGEN!!!

Enligt alla experter och så vidare så är vecka tolv ett viktigt delmål i en graviditet. Från och med vecka tolv minskar nämligen risken för missfall avsevärt och man kan känna sig något tryggare i graviditeten. Så idag, det lilla illamåendet till trots, kommer jag att känna mig lättare om foten (och hjärtat).

Jag har för ärlighetens skull inte känt mig så speciellt nervös över så mycket hittills. Jag vill nog påstå att jag är mindre nervös än vad jag brukar vara och mindre stressad än vad jag brukar känna mig!

Men idag kan man börja gå ut med det riktigt ordentligt. Inget mer smygande. Och tack och lov så har jag faktiskt fått en liten kula på magen (se nedan)! Inte som för två veckor sedan när jag bara började känna mig fet...

Idag har jag också kunnat njuta av min frukost! Eftersom vi fått ett riktigt matsalsbord. En kopp te och en tallrik yoghurt med START-flingor i. Gott det!

Idag ska jag pyssla här hemma. Ska göra sådana där roliga saker som att stryka skjortor och vika tvätt. Men jag ska redigera lite bilder också till jobbet. Att fota mat är ju jättekul. Svårt men jättekul! Speciellt när man får äta upp den efteråt också! :)

Hoppas alla får en fin helg! Nu ska jag ta tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar