1.30.2011

Liten knackar på!

Igår fick jag uppleva rörelser från Liten där inne! :)

Så jäkla häftigt!!! Man skulle kunna säga att det kändes som gaser när de passerar men där jag kände känslan sitter det inga tarmar vill jag lova! :) Man skulle kunna säga att det kändes som fingrar som trummade mot insidan av den nedre magen - framtill så att säga.

Man är lite glömsk med att det faktiskt bor någon annan där inne ibland. Inte att man inte tänker på det hela tiden (för det gör man ju omedvetet) utan att man blir lite väckt av olika grejer ibland. Jag vet att jag är gravid men tänker inte riktigt på att det faktiskt är NÅGON som ÄR därinne. Så mitt i min mysdag med kollegerna på stan igår så trummade liten på insidan och allting kommer över en med glädje igen! Inte konstigt att folk ler mot mig mycket mer nu... Jag går ju förmodligen runt med ett leende själv! :)

Dessutom börjar magen klia oerhört mycket nu. Märks att det spänner utåt nu. Naveln börjar platta ut sig också! De som sett min navel och ägnat sig åt så kallad navelskådning vet att jag har en oerhört djup navel. säkert 2 cm djup. Numera är det halverat och en liten mjuk "knopp" börjar växa sig starkare utåt! *fnissar* Det ser för roligt ut.

Både jag och Andreas har väldigt roligt åt alla fysiska förändringar som dyker upp. Fascinerade in i det sista! Hoppas nu bara att man får fortsätta att må såhär bra och att allting är som det ska, för jag mår som en prima prinsessa!

Nu är det dags att promenera bort till Hemmakväll och hyra lite film! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar