9.21.2012

Skönhetstips

Produkter som lotion och smink har blivit en del av den vardagliga jakten. Aldrig förr har jag provat så många skönhetsprodukter som efter jag blev mamma. De ständiga (tatuerade?) mörka ringarna runt ögonen, den glåmiga hyn, de ojämna pigmenten- ja, listan kan göras lång. Håret är en historia för sig men jag har ännu inte hittat några mirakelkurer. MEN! För huden och flammigheten har jag det!




Jag börjar med denna runt ögonen. Piggar upp och svalkar puffiheten.




Sen tar jag denna i hela ansiktet och ner på halsen. Svagt parfymerad. Men väldigt behaglig doft. För hud som börjat åldras eller som redan hunnit åldras (jo, huden tappar sin spänst efter 25, jo. JO! Det är sant!). Jag märkte skillnad efter bara några dagar. Och jag med min känsliga hy fick dessutom babylen hud i hela ansiktet.




Sen fick jag ett prov på denna på Åhléns härom dagen. Och MY GOD! Det var som om jag aldrig haft en nyansskillnad. Den jämnade ut pigmenten och lade sig som en tunn och fin foundation. Alltså omärkbar. Hade jag fått välja två produkter i sminkväg att använda resten av mitt liv hade jag valt denna och Sensai 38 grader marcara.
Så nu kan jag börja jaga hårprodukter istället. :) Tips någon?

2 kommentarer:

  1. Shampoo med den där marocanska oljan ska själv försöka köpa ett sådant när jag klipper mig kommer inte ihåg vad det heter men börjar på "A" bra för alla hår!

    SvaraRadera
  2. Arganolja var det ja!

    SvaraRadera