6.21.2012

Det här med att fylla 27...

Jag känner inte ett jättestort behov av att på något sett fira den födelsedag som ska bära min ålder närmare 30 sträcket än 25 sträcket. Inte för att jag har åldersnoja. Jag har accepterat att jag kommer åldras. Jag skattar mig lycklig åt att jag, oavsett vad min id-handling kommer att visa för ålder, förmodligen alltid kommer att se yngre ut än vad jag är. Folk lyfter på ögonbrynen när man talar om sin ålder. "Va? Det hade jag aldrig gissat. Jag hade gissat på typ 22-23" fick jag för inte så länge sen. Och jag suckade lite medlidsamt  och undrade tyst för mig själv hur länge jag kommer att behöva visa leg på systembolaget. Min ringa "två-äpplen-hög" längd går mig lika mycket emot som mitt lite barnsliga utseende.

Nåväl. Ska man nu ändå nödvändigtvis uppvakta mig på födelsedagen så får man väl göra det. Och om man önskar ge bort något så önskar jag mig presentkort hos frissan (preben) eller på butiken Nostalgeek. Eller bju mig på fika eller nåt. Eller två timmars barnpassning. ;)

Nu ska vi ut i soooolen!
Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar