12.20.2011

Nästa år

2012

Ett stort år. Ett dyrt år. Sixten fyller ett. Min syster Jossan blir 20. Andreas bror Johannes blir 30. Min storebror Marc likaså. PLUS att vi ska fira storjul hemma hos min mamma med alla mina syskon med barn och respektive. Vilket innebär att vi blir minst 13 pers. (O_o) Ska självklart bli dunderkul! Men kommer kosta. Har funderingar på att lägga undan mellan 2-300 kr i månaden för att få råd. Även om man inte behöver spendera en förmögenhet på klapparna så går det ju åt en del i alla fall. Det svåraste blir förmodligen att lista ut bra klappar till alla!

Bara börja spara som sagt!



2 kommentarer:

  1. För min del kan vi skippa julklappar till oss vuxna nästa år. Blir bara som att byta pengar – totalt onödigt om du frågar mig. Jag önskar mig ändå inget speciellt numera. Och måste det nödvändigtvis delas ut julklappar räcker det med en kajakpenna från H&M för 29 kr.

    Gällande barnen kan vi sätta en maxens för varje barn. Ingen ska behöva ruinera sig bara för att det är jul. Vi är ju dessutom

    SvaraRadera
  2. ... Tre smbarnsfamiljer varav minst två av oss har föräldrapenning. Så bara dumt att slösa i onödan. Det viktigaste är att vi träffas.
    :)

    Vi ska dessutom ha råd att hyra ett boende under tiden. Så bäst för er att ni inte önskar några diamanter. ;)

    Puss å kräm

    SvaraRadera